Te-am tot inspirat în articolele anterioare cu Idei Revoluționare, Principii și Citate scrise de David Ogilvy. Și uite că a venit momentul să-i cunoști Povestea de Succes!

Deși este un Geniu al Publicității, începutul său în carieră nu a fost unul dintre cele mai reușite.

Tânărul David a fost exmatriculat de la Oxford. A lucrat Asistent de Bucătar, Vânzător din „ușă în ușă” și Consultant la Studiul Opiniei Publice Americane.

confession of an advertising man - ogilvy

Curios este faptul, cum a ajuns primul Copywriter Profesionist? Când și-a deschis propria Agenție și care este istoria din spatele cărții sale „Confesiunile unui Om de Publicitate”? Hai să vedem!

Nu te împiedica de lucruri mărunte. Țintește cât mai sus!

Informații Generale

  • David Ogilvy CBE (1911 – 1999)  copywriter și antreprenor britanic.
  • Născut în orașul Surrey, Marea Britanie.
  • În 1948, fondează compania Ogilvy & Mather, care în scurt timp devine cea mai importantă Agenție de Publicitate din Lume.

David Ogilvy Dezvoltare Profesională:

  • Primește o bursă la Universitatea Oxford, dar în scurt timp este exmatriculat din cauza performanțelor academice slabe.
  • Lucrează ca asistent de bucătar la Hotel Majestic din Paris timp de un an. După devine vânzător „din ușă în ușă” în Scoția.
  • Este  angajat ca director de cont de Agenția Britanică de Publicitate Mather & Crowther.
  • În 1938, lucrează  timp de un an la American Institute of Public Opinion, condus de Dr. George Gallup, unde cunoaște o dezvoltare impresionantă.

  • În 1939, activează în calitate de consultant al guvernului britanic la studiul opiniei publice americane, în paralel cu activitatea sa la Gallup.
  • Cu ajutorul companiei Mather & Crowther, condusă de fratele său, lansează o agenție de publicitate pe Madison Avenue — Ogilvy & Mather.
  • De-a lungul anilor, Ogilvy și agenția sa de publicitate lucrează pentru Rolls Royce, Sears, guvernul britanic, statul Puerto Rico, Dove, Shell și zeci de branduri importante din industria CPG.

Istoria din Spatele Cărții „Confesiunile unui Om de Publicitate”

„Cu 14 ani înainte ca aceste «Revelații» să fie scrise, m-am mutat la New York și am deschis o Agenție de Publicitate. Potrivit americanilor, a fost un act nebunesc: ce poate ști un scoțian despre Publicitate?! Dar nu a durat mult până când Agenția mea a avut  un succes amețitor.

Am scris această Carte în timpul vacanței de vară din 1962 și i-am dat dreptul de autor fiului meu la vârsta de 21 ani. Credeam că se vor vinde aproximativ 4.000 de exemplare. Spre marea mea mirare, cartea a primit o recunoaștere extraordinară din partea cititorilor și după un timp a fost tradusă în 14 limbi. Până în prezent, s-au vândut aproximativ un milion de exemplare.”

Scopul Cărții „Confesiunile unui Om de Publicitate”

„De ce am scris aceasta carte? Ca să atrag noi clienți, care să coopereze cu agenția mea de publicitate. Să creez condiții pe piață pentru o ofertă publică a acțiunilor mele. Și nu în ultimul rând, să devin mai faimos în lumea afacerilor. Toate cele trei obiective au fost atinse.”

Ce-ar fi modificat David Ogilvy în „Confesiunile unui Om de Publicitate” spre sfârșitul vieții?

„Dacă aș scrie carte acum, ar fi mai supus, mai puțin lăudăros și mai puțin predicator.”

Cartea conține o mulțime de reguli: fă asta, fă asta, nu fă asta. Agenții de publicitate, în special cei tineri, nu acceptă nicio regulă.

Colegii mei de la „Ogilvy & Mather” mi-au urmat toate principiile de publicitate. Drept urmare, agenția noastră este astăzi de 60 de ori mai mare decât era atunci când a fost scrisă această carte. În locul unui birou și 19 clienți, avem acum peste 3 mii de clienți și 267 de sucursale, dintre care 44 în Statele Unite.

Feedback-ul cititorilor despre cartea „Confesiunile unui Om de Publicitate”

„Primesc scrisori de la străini în care cititorii mei îmi mulțumesc pentru sfaturile din această carte, care au crescut vânzările produselor lor. În plus, întâlnesc mulți oameni influenți din lumea marketingului care susțin că își datorează succesul cărții.”

David Ogilvy își cere Scuze Femeilor

„Îmi cer scuze cititorilor că mă adresez agenților de publicitate ca bărbați în cartea mea. Vă rog să nu uitați că am scris această carte acum douăzeci și cinci de ani, când agenții de publicitate erau preponderent bărbați. Acum marea majoritate sunt femei. Și slavă Domnului!”

David Ogilvy și Încrederea în Sine

„După citirea cărții, mi se poate reproșa că sunt prea încrezător. Vreau să vă asigur că încrederea mea în sine nu se extinde dincolo de domeniul în care lucrez. Cu alte cuvinte, sunt un profan complet în orice, cu excepția reclamei. Nu pot să citesc bilanţuri, să lucrez la computer, să fac schi, să navighez pe un iaht, să joc golf sau să desenez. Dar când vine vorba de publicitate, «Advertising Age» mă numește «Regele Reclamei».

Când revista «Fortune» a publicat pentru prima dată un articol despre mine intitulat «David Ogilvy este un Geniu?» L-am rugat pe avocatul meu să-l dea în judecată pe editor pentru că a utilizat acel semn de întrebare în titlu.”

35 cele mai bune citate din cartea „Confesiunile unui Om de Publicitate”

  • Este mai bine să consideri că ai muncit prea mult decât prea puțin.
  • Nu e suficient să fii deștept daca ești lipsit de onestitate intelectuală.
  • Cea mai bună metodă pentru menținerea păcii este să fii sincer.
  • Să urmărești excelența este mai puțin profitabil decât să urmărești creșterea cu orice preț, însă poate oferi satisfacții mai mari.
  • Pentru a conduce o agenție ai nevoie de vitalitate și de o mare capacitate de recuperare după eșecuri.
  • Majoritatea marilor creații ale omului au fost inspirate de dorința de a câștiga bani.
  • În lumea modernă a afacerilor, este inutil să fii creativ sau un gânditor original. Asta dacă nu vinzi ceea ce creezi.
  • Nici o organizaţie bazată pe munca de creaţie, fie ea un laborator de cercetare, o revistă, o bucătărie franţuzească sau o agenție de publicitate, nu va produce rezultate cu adevărat semnificative dacă nu este condusă de un om cu calităţi exceptionale.
  • Rigiditatea nu e o calitate a unui om de vânzări.
  • Există o stratagemă care pare să aibă succes în aproape orice condiții: lasă-l pe client să vorbească! Cu cât asculți mai mult, cu atât va crede despre tine că eşti mai destept.
  • Eu privesc vânătoarea de clienți noi ca pe un sport… Joacă pentru victorie, dar între timp nu uita să simți plăcerea meciului!
  • Atunci când caut conturi noi mă interesează zece criterii:
    – Produsul trebuie să fie de aşa natură, încât să fim mândri să-i facem publicitate.
    – Niciodată nu accept un cont decât dacă sunt convins că putem face o treabă vizibil mai bună decât agenția de dinainte.
    – Mă feresc de produsele ale căror vânzări sunt în cădere de mult timp, fiindcă acesta este un semn că produsul are o problemă intrinsecă sau că managementul companiei nu e competent.


– Este important să afli dacă potențialul client vrea ca agenția cu care lucrează să aibă şi profit.
– Dacă un cont are puţine sanse de a fi profitabil, v-ar putea da oare ocazia de a crea o campanie ieşită din comun?
– Relația dintre client și agentia sa de publicitate este la fel de intimă ca relația dintre doctor și pacient. Asigură-te că te înțelegi cu potențialul client înainte să accepți contul lui.


– Evit clienții pentru care publicitatea este doar un factor marginal în mixul lor de marketing.
– Niciodată nu accept produse noi înainte să iasă din laboratoare decât dacă sunt puse la pachet cu alt produs care a ajuns la un nivel de distribuție național.
– Dacă aspiri să creezi publicitate în stil mare, nu accepta drept clienți asociațiile de producători.
– Întotdeauna le dezvălui clienților potențiali punctele noastre slabe.

  • Dacă dorești să conduci o agenție, trebuie să accepti faptul că vei fi mereu pe marginea prăpastiei.
  • Îi invidiez pe prietenii mei doctori. Au așa de multi pacienți, încât n-au cum să dea faliment dacă unul renunță la ei.
  • Niciodată nu-i spun unui client că nu pot să merg la întrunirea de vânzări organizată de el pentru că am o intalnire stabilită cu alt client; poligamia de succes depinde de capacitatea de a convinge fiecare soție în parte că este singura floare din viața ta.
  • Întotdeauna folosesc produsele clienților mei. Nu e vorba de lingușire, ci de bune maniere elementare.
  • Cel mai periculos lucru care i se poate întâmpla unei agenții este să depindă de o singură legătură personală cu o companie-client.
  • Este dificil pentru un doctor să-i spună pacientului că suferă de o boală gravă și la fel de dificil este să-i spui unui client că produsul său are un defect serios.
  • Este important să-ți recunoști greșelile și, mai ales, s-o faci înainte să fii acuzat de ele.
  • Mândria clientului cu privire la propriile produse îi întunecă aproape întotdeauna spiritul critic care l-ar face să le vadă defectele.
  • Reclamele proaste pot dăuna mai mult decât dacă nu ai avea reclame deloc.
  • Pe oamenii creativi îi sufocă să-i ții pe banca de rezervă.
  • Majoritatea campaniilor care au adus faimă și bani unor mărci au avut la bază colaborarea a două persoane – un copywriter sigur pe el, muncind pe rupte, și un client capabil să inspire.
  • Experiența m-a învățat un lucru: clienții obțin cele mai bune rezultate atunci când plătesc agențiilor o sumă forfetară.
  • O perioadă de concurență pe prețuri întărește agențiile bune și le falimentează pe cele slabe.


Apropo, ai și varianta audio:

Cartea „Confessions of an Advertising Man o găsești AICI!

Vezi alte 5 Cărți de Marketing care îți garantează succes:

1. Principiile marketinguluiPhilip Kotler

Autorul explică de la A la Z Bazele Marketingului, combină partea teoretică și practică. Cartea mai este denumită și “Biblia Marketingului”.

2. Managementul marketingului Philip Kotler

Carte introdusă în programul de studii a studenților de la Facultăți de Marketing din întreaga lume.

3. Noile reguli de marketing si PR – David Meerman Scott

Aici autorul explică cum să comunici mai eficient cu potențialii clienți pe Rețelele de Socializare, Bloguri, Comunicate de Presă etc.

4. Marketingul motivational – Robert Imbriale

Autorul îndeamnă antreprenorii să ia în considerare psihologia cumpărătorilor.

5. Psihologia persuasiunii – Robert B. Cialdini

În carte este descris cum să atragi clienți și devii mai convingător.

Citește mai multe citate motivaționale, pentru o carieră de succes

Top 420 Citate Motivaționale și Aforisme Celebre pentru Succes în Carieră

114 Citate, Fraze și Aforisme despre Afaceri și Antreprenoriat (Partea II)

121 citate, fraze și aforisme despre afaceri și antreprenoriat (Partea I)

170 citate, fraze, cugetări, proverbe, aforisme despre Marketing și Publicitate

Top 10 Trucuri să Crești Rata de Conversie într-un Magazin Online

Te interesează?

De ce trebuie să citești Confesiunile unui om de publicitate

Secretele unui copywriter de succes: David Ogilvy

7 sfaturi esentiale de la David Ogilvy, parintele publicitatii

10 sfaturi de la David Ogilvy care te vor învăța să scrii

Top 10 Cele Mai Bune Carti De Marketing Ce Merita Citite

5 carti foarte bune despre advertising – 1 Carte pe Saptamana

Concluzie:

De ce David Ogilvy este o Figură Legendară a Publicităţii? Pentru că reușește să găsească intuitiv cele mai bune metode de vânzare și promovare a produselor.

Care este secretul? Un Om de Publicitate trebuie să fie un lider autocritic, cu mintea analitică și gândirea creativă. Anume acest set de calități l-au făcut primul Copywriter Profesionist din istorie.

Până în prezent, ideile sale determină cursul uneia dintre cele mai mari agenții de publicitate din lume „Ogilvy & Mather” și influențează, de asemenea, formarea noilor generații de agenți de publicitate.

Write A Comment

Pin It