Statisticile recenziilor sunt aduse în baza analizei paginilor Facebook ale agențiilor turistice din Chișinău. Paginile au fost selectate în mod aleatoriu. Câte companii turistice din Moldova există pe Facebook?
Îmi vine greu să dau o cifră exactă. Eu am analizat 66 la număr. La sfârșitul articolului poți descărca fișierul Excel cu paginile analizate. Dacă știi mai multe agenții, vino cu link-uri în comentarii. Cine mă plătește pentru articolele cu analiza recenziilor?
Afirm cu mâna pe inimă că o fac din propria inițiativă și fără interes pitit. Sursa cifrelor este expusă public, oricine mă poate verifica. Iar dacă mai ai dubii, să știi că îmi convine când gândești că sunt plătit. Nu insist. Vrei? Presupune. Când există vorbe împrejurul tău, există și publicitate, corect? 🙂
Acum, la treabă!
Majoritatea agențiilor au note bune. 22 din 66 agenții au nota 5 pe linie. Încă 18 companii au notele între 4,5 – 4,9. De remarcat și codașii:
2. Nota 3.0 o are agenția – Planeta Tur, cu o singură recenzie din 2015.
Cele mai multe mărturii au primit următoarele agenții:
1. Admiral Tur – 66 recenzii (3,4k fani, nota medie – 4.6). E de remarcat aici, că pagina a acumulat notele pozitive în câteva fluxuri cu 2-3 luni repaus între ele. Din 66 recenzii primite, agenția a răspuns de 4 ori: 3 ori la recenzii pozitive și 1 dată la recenzie negativă.
2. Favorit Tur – 64 recenzii (7,5k fani, nota medie – 4.9). Această agenție are 1 singură recenzie cu nota 1, dotată cu 3 octombrie 2015. Majoritatea recenziilor sunt doar evaluări lipsite de conținut. Deși, cele cu text – par a fi sincere. Din câte am observat, compania nu comunică în recenzii.
3. Stil Tur – 64 recenzii (4,0k fani, nota medie – 4.6). Pagină cu 57 recenzii pozitive și 7 negative. Răspunde clienților și încearcă să soluționeze problemele. Cazuri de remarcat nu sunt.
4. Fabrica Tur – 63 recenzii (9,6k fani, nota medie – 4.8). Agenția are câteva recenzii negative la începutul anului 2016. Mai exact – 2 recenzii. Una cu nota 1 și alta cu nota 2. Mărturiile pozitive conțin mult text, comunicarea pare a fi sinceră.
5. Mouzenidis – 59 recenzii (8,1k fani, nota medie – 4.3). Această agenție intră în toate top-urile de aici. Cele mai multe recenzii, cele mai multe note pozitive și cele mai multe note negative 🙂 La ea revin pe parcurs.
Acest top este constituit din agențiile din topul anterior, doar că puțin repoziționate.
2. Mouzenidis (8,1k fani) – 9 recenzii negative din total 59, cu nota medie 4.4. Recenziile negative sunt vii. Răspunsurile companiei – puțin oficializate, dar prezente în comentarii. Respect 🙂
Agenția Panda Tur și poziția ei față de Recenzii
Mare mi-a fost mirarea să nu dau de secțiunea recenziilor în pagina agenției. Cum așa? Peste 47 mii fani, activitate zilnică pe Facebook, clipuri video, evenimente, postări, albume cu poze din călătorii. Și fără recenzii? Intri pe site, faci un scroll peste oferte fierbinți și găsești recenziile din Facebook. Îți imaginezi? Uite așa:
Când dai click peste recenzie, se deschide pagina Facebook cu mărturia clientului, (nu și pagina cu toate recenziile):
Cum se face asta? Cum ascunzi recenziile negative de ochiul clientului? Am publicat această întrebare în comunitatea – Social Media în Culise.
Mihai Cebotari, unul din membrii comunității, mi-a deschis secretul. E vorba de Facebook Reviews Plugin care permite filtrarea recenziilor. Ceva de genul:
Ce părere au membrii comunității despre această șmecherie?
Marin Iurie: Primitiv să permiți să vorbească doar de bine. Pentru mine personal e mai valoros când o persoană scrie review negativ, iar compania își arată grija venind cu explicații sau încearcă să rezolve problema. Mai ales că pe Facebook un review poate lăsa oricine. Când vezi doar review-uri pozitive – apar dubii.
Emilia Staver: Eu am avut experiență foa-a-a-a-rte neplăcută cu ei. Probabil de asta au și ascuns recenziile. Nu îmi pare ok. Dacă ești pe atât de bun, cum te consideri – lucrează cu clienții nemulțumiți. Plus, hai să nu uitam, e un serviciu de turism, unde feedback-ul, testimonials și impresiile contează foarte mult. Și ei asta ascund? Not cool!
Alexandru Badarau: Ca consumator, lipsa instrumentului de recenzii pe Facebook, mă pune din start pe gânduri și e un minus foarte mare. Înseamnă că au ceva de ascuns.
Dar tu ce părere ai?
Atenție! Informația este actuală pentru luna mai 2017. Menționează sursa, dacă hotărăști să reinterpretezi cifrele.