Social media este un instrument excelent pentru comunicarea cu un client, pentru creșterea gradului de conștientizare și pentru a construi autoritatea brandului.
O strategie bună de SMM va influența pozitiv imaginea, va aduce clienți și parteneri în afaceri, va crește vânzările, recunoașterea și loialitatea publicului țintă.
Vezi și: Tot ce ai vrut să afli despre Digital Marketing, dar nu ai îndrăznit să întrebi
Nu-i o coincidență faptul că SMM pentru B2B este considerat o zonă mai complexă în comparație cu SMM pentru B2C. Antreprenorii și marketerii fac o mulțime de greșeli și nu-i de mirare că curba acestui progres va tinde spre zero.
De ce? E despre o abordare greșită și sunt implicați oamenii greșiți.
Se declanșează Efectul Dunning-Kruger. Antreprenorii deseori au iluzia competenței. Mulți cred că totul în marketing este simplu, că există un instrument SMM și că există o sarcină – să găsești un specialist bun în SMM. Concluzii greșite, decizii greșite.
6 Greșeli în SMM pentru B2B
Toate aceste imagini frumoase și postări inspiraționale de la un specialist SMM NU funcționează pentru B2B.
Multe site-uri web ale companiilor au postări frumoase de la profesioniști, iar conversia este aproape ZERO. Bani irosiți. Instrumentul nu funcționează. Nu funcționează, pentru că inițial s-a ales abordarea greșită a promovării B2B. În continuare, vei înțelege de ce.
Numărului de abonați NU este un indicator important și NU spune nimic.
Poți să ai și un milion de urmăritori pe rețelele sociale, datorită publicității, iar rezultatul, va fi, din nou, ZERO. Nu alerga după numărul de like-uri și urmăritori. Cel mult 5 % dintre urmăritori îți văd pagina de Facebook, de exemplu. Și, cu cât ai mai mulți fani pe pagină, cu atât sunt mai mulți oameni „întâmplători”, care nu sunt interesați de pagina companiei tale.
Folosește cât mai inteligent Publicitatea Țintită.
Chiar și conținutul Expert va avea un efect parțial asupra rețelelor sociale, dacă este folosit ca instrument independent.
Dar va funcționa bine cu alte instrumente. La pachet, vei obține un efect sinergic din promovare. Începe cu optimizarea site-ului (structură și conținut) și cu adăugarea conținutului de înaltă calitate. Și numai atunci conectează SMM sau, mai degrabă, PR digital.
Citește: Cum creezi un Plan de Conținut? Greșeli, Avantaje și Instrumente de publicare
Design
Design-ul nu este doar imaginea companiei, ci și vizibilitatea postărilor. Imaginea trebuie să agațe, să ademenească utilizatorul, care pur și simplu dă scroll pe feed. Ai la dispoziția 3 secunde.
Promovare video prin YouTube
Ai un canal youtube? Dacă promovezi conținutul conținut video cu publicitatea țintită și vezi câteva mii de vizualizări în statistici, nu te lăuda. În majoritatea cazurilor, acestea nu sunt
vizionări reale, ci click-uri aleatorii pe videoclip. 90 +% din astfel de vizualizări – durează nu mai mult de 3-10 secunde. Da, doar câteva secunde.
Indicatorul de performanță video este comentarii, aprecieri și distribuiri. Dacă, cu mii de vizionări, ai 1-3 aprecieri și zero comentarii, atunci fie conținutul nu este interesant pentru publicul tău țintă, fie targetingul este greșit. Prin urmare, ignoră aceste vizualizări ale reclamei.
Nu pierde banii pe freelanceri și agenții neprofesioniste
Majoritatea sunt obișnuiți să lucreze cu segmentul B2C, adaptat pentru persoane fizice. Pentru ca să faci SMM pentru o companie, ai nevoie de o înțelegere mai profundă a specificului acesteia, de studiul preferințelor și comportamentului publicului țintă, de nuanțele comunicării cu un public țintă restrâns.
Nu orice persoană SMM este, în general, capabilă să comunice cu un public țintă de nișă. Dacă este obișnuită să scrie postări despre vremea bună, despre reduceri și să anunțe giveaway-uri, puțin probabil să te ajute cu ceva.
Publicul tău țintă sunt antreprenorii și directorii? Pentru ei, un astfel de conținut va fi pur și simplu „despre nimic”.
Vinzi software și cauți, de exemplu, directori de logistică? Atunci, persoana care face SMM trebuie să înțeleagă logistica și IT, să înțeleagă scopul, obiectivele și specificul companiei tale.
Treci pe aici: Brand Personal: Tot ce nu ai știut despre Strategie și Promovare
Persoanele care nu înțeleg „bucătăria” interioară a afacerii și companiile care nu sunt marketeri și / sau experți nu te vor putea ajuta cu SMM pe segmentul B2B. Aici, lucrul cu Social Media este o parte integrantă din strategia digitală și de conținut.
Cum crești Reach-ul și Conversia pe Facebook?
Așadar, CUM totuși să “încălzești” publicul țintă pentru segmentul B2B?
Publică informații pe pagina companiei tale și promovează pagina cu publicitatea țintită.
Puțini dintre urmăritorii tăi îți văd pagina – maximum 5%. Reach-ul postărilor va fi mic. În plus, postările vor fi difuzate acelorași oameni.
Găsește grupuri și comunități tematice și postează acolo conținut gratuit. Fără reclamă directă.
Acest instrument va oferi un Reach bun, dar depinde și de afacere. Verifică dacă există grupuri pentru segmentul tău: ce fel de grupuri și câte sunt la număr.
Distribuie postări din numele unei persoane, nu din numele unei companii. Conținutul din numele companiei este adesea perceput ca publicitate și poate fi pur și simplu eliminat de administratorii grupului. Vei avea un Reach mic și nici oamenii nu te vor percepe ca fiind serios.
Oamenii au încredere în Oameni.
Comunică în grupurile tematice ca un Expert din partea companiei
Acest lucru va fi optim, pentru că vei putea și să comunici live cu clientul și să promovezi discret brandul.
Nu trebuie să ai multă publicitate directă pe rețelele sociale, o vei lansa cu ajutorul targeting-ului. Evită reclamele intruzive.
Instalează Facebook Pixel pe site. Adaugă pixelul în Google Tag Manager.
Așa vei putea analiza eficacitatea publicității FB și comportamentul vizitatorilor pe site. De asemenea, poți seta reclame către persoanele care au intrat pe site-ul tău de pe Facebook și poți crea segmente cu public similar.
Facebook va selecta mai bine publicul pentru publicitatea ta, pentru că robotul va începe să înțeleagă cine este interesat de site-ul și conținutul tău.
Testează diferite tipuri de conținut, testează ipoteze.
Analizează statisticile și ajustează planul de conținut. Analizează care sunt postările cu cel mai mare Reach și Engagement și care nu. Concentrează efortul pe tipurile de conținut care funcționează. Deși, conținutul trebuie să fie divers și în diferite formate. Unii iubesc să citească, să analizeze infografice, alții urmăresc videoclipuri.
Conținut, platforme și trucuri pentru promovarea B2B
Atunci când publici conținut, adaugă link-uri către site sau blog. Așa vei crește traficul.
Tipuri de conținut pentru Social Media:
- Noutățile companiei;
- Articole de specialitate, notițe și comentarii, recenzii de piață și comparații de produse;
- Interviuri (cu clienți, cu experți în industrie);
- Studi de caz cu cifre, care arată rezultate;
- Recenzii;
- Evenimente (invitații, videoclipuri, fotografii);
- Conținutul distractiv pentru B2B, dacă se potrivește publicului țintă.;
- Povești interesante. Din experiență;
- Podcast-uri: despre expertiză;
- Materiale utile, life hack-uri pentru specialiști;
- Adaugă infografice și videoclipuri. Comunică în Live;
- Infografice: despre produs, studii de caz și recenzii;
- Video.
Platforme de socializare pentru B2B
Un instrument bun. Public larg, cu putere de cumpărare, multe grupuri tematice.
Eficiența depinde de tipul de afacere și de specificul publicului țintă. Pentru un public la nivel de directori, poți avea un rezultat bun.
Este destul de slab pentru B2B, mai potrivit pentru promovarea B2C.
Youtube
Conținutul Expert potrivit formează imaginea profesioniștilor.
Sfaturi pentru promovarea rețelelor sociale
- Scrie conținut util.
- Colaborează cu comunități profesionale și grupuri tematice.
- Analizează paginile concurenților, fură „trucurile” lor.
- Promovează evenimente prin rețelele sociale.
- Promovează Landing Page cu reclama țintită.
- Alcătuiește un plan de conținut pentru postări.
- Poți să creezi propria comunitate profesională pe rețelele de socializare. Dar, fii pregătit eforturi suplimentare și regulate.
Citește și: 6 motive de ce Social Media Marketing nu-ți aduce Vânzări
Metrici pentru analiza conținutului
- Folosește analiticile integrate ale rețelelor sociale – urmărește Reach-ul și Engagement-ul
- Google Analytics – pentru a analiza traficul și sursele traficului.
- Etichete UTM.
Așteptări prea mari
Nu te aștepta la rezultate imediate de la SMM pentru B2B. Dacă cineva a dat Click pe reclamă sau ți-a citit postarea, nu garantează că va cumpăra.
În B2B, cumpărătura nu depinde de emoții, iar decizia este luată adesea de mai multe persoane. Directorii și antreprenorii sunt foarte atenți în acțiunile lor.
Un potențial client îți citește postările, studiază, analizează, se consultă cu colegii. Și abia după un timp, ia o decizie. Trebuie să publici constant.
Vezi: Storytelling în Marketing: cum să scrii Povești care îți cresc Vânzările?
Totul depinde de scopurile tale, de specificul afacerii și de caracteristicile publicului țintă. Mult Spor <3