Știri, curiozități, statistici marca Social Media în Culise chiar aici:

News #14: De ce TikTok a fost dat în judecată? Câţi bani au făcut televiziunile din România în 2020? Și alte știri

eMag – instrument nou pentru eCommerce

Compania Dante International, administratorul eMAG, este cel mai mare retailer local online, cu afaceri de 1,37 miliarde de euro în 2020.

Dante International, prin înființarea eMAG, poate lansa un serviciu similar Bringo, o aplicație IT prin intermediul căreia clienții pot comanda diverse produse alimentare, pe care le vor primi direct acasă într-un interval scurt de timp.

eMAG Retail ar gestiona aplicația online. 

Sursa: eMAG pregătește un nou instrument de cumpărături EXCLUSIV 

Apple pe cale să elimine parolele

Parolele pot fi un coșmar. Acestea sunt adesea uitate, expuse riscului de a fi compromise și repetate între servicii. Având în vedere acest lucru, Apple a făcut pași spre schimbare a regulilor de joc către eliminarea totală a parolelor, în favoarea biometriei prin funcțiile Face ID și Touch ID.

Noua caracteristică iOS 15, Passkeys în iCloud Keychain, va ajunge pe iPhone și Mac prin iOS 15 și macOS Monterey. O poți folosi de fiecare dată când te înscrii într-un serviciu nou, atât timp cât serviciul respectiv îl acceptă.

Pe baza tehnologiei WebAuthn, toate cheile de acces vor fi generate și stocate pe dispozitivul tău. La fel ca parolele de pe iCloud Keychain, acestea vor fi sincronizate pe toate dispozitivele Apple prin ID Apple. 

Passkeys este o caracteristică destul de interesantă pentru iPhone-urile și Mac-urile Apple. Chiar dacă Apple va face această schimbare, va dura mult timp pentru a o dezvolta. Deși mișcarea Apple poate ajuta la eliminarea dependenței de parole, nu ne așteptăm să dispară complet în timpul apropiat. 

Sursa: Apple To Kill Passwords With Game-Changing New Face ID Move 

UiPath – venituri mai mari, prețul pe acțiuni – mai mic

UiPath, primul “unicorn” fondat de antreprenori români, listat la bursa de la New York, și-a majorat veniturile cu peste 2/3 în primul trimestru al anului fiscal. 

Compania dezvoltă tehnologii de automatizare software a proceselor de lucru din mediul office.

În pofida rezultatelor financiare peste așteptări, acțiunile companiei se depreciază puternic after-hours.

Pierderile companiei sunt de aproape 294 mln. $  (1,11 $/acțiune), de la 52,8 mln. $ în primul trimestru al anului fiscal anterior.

Este una dintre companiile SaaS cu cea mai rapidă creștere din toate timpurile: afacerea a trecut de la venituri de 1 milion de dolari la venituri de 600 milioane de dolari în 5 ani.

Sursa: UiPath își anunță rezultatele, depășind așteptările… | PROFIT.ro 

Incident de securitate la Trenta Pizza

Trenta Pizza, unul dintre principalii jucători din piața de livrări mâncare fast-food din România, a fost victima unor hackeri.

Trenta Pizza a anunțat că în perioada 1 – 4 iunie a fost ținta unui atac asupra sistemelor unuia dintre furnizorii săi ce oferă serviciul de găzduire a activității de plasare comenzi, iar datele personale ale consumatorilor au fost afectate.

Furnizorul de servicii de hosting a fost informat de către un hacker care susține că a furat o cantitate mare de date personale, inclusiv ale clienților Trenta Pizza. 

După investigație, s-a identificat o posibilă vulnerabilitate a bazei de date, care, între timp, a fost rezolvată. Acest eveniment a fost calificat drept o încălcare a securității. 

Incidentul s-a produs în Olanda, țara furnizorului, și s-a depus și o plângere la poliția locală. 

Investigația a arătat că acest atac a afectat următoarele date personale: numele, adresa de livrare, adresa de e-mail, numărul de telefon, produsele comandate, parola criptată și data de naștere, dacă aceasta a fost completată în cadrul profilului de client. 

În baza de date nu se află numerele de cont bancar sau detalii ale cardurilor de credit ale clienților care au realizat plăți online. 

Sursa: Incident de securitate și atac de phishing la Trenta Pizza. Datele consumatorilor au fost afectate 

Logo McDonalds

Cât de smart McDonalds folosește logo-ul în orice reclamă. Logo-ul funcționează și este foarte, foarte memorabil. 

Așa McDonalds a improvizat pentru Ziua Mondială a Bicicletei. 

Sursa: Telegram

Lay’s deschide un restaurant inexistent pe UberEats 

Lay’s Chips a lansat recent o campanie de guerilla Marketing și au înființat un restaurant inexistent în parteneriat cu agenția publicitară Fitzroy Amsterdam.

Deschis doar pentru 2 zile (3-4 iunie), cei din Amsterdam au avut un meniu format din 3 arome Lay’s, care purtau numele giganților de fast-food KFC, Subway și Pizza Hut.

Produsele au fost livrate în ambalajul familiar și popular al bucatelor originale: bucket KFC, hârtie Subway și cutie Pizza Hut. 

După 2 zile totul s-a fost epuizat și campania a explodat pe rețelele de socializare – chiar și UberEats a profitat de distracție.

Restaurantul Iconic Lay’s a devenit primul restaurant inexistent cu un rating de 5 stele.

Sursa: Lay’s opens a non-existing restaurant on UberEats

Noi instrumente de monetizare Instagram

Adam Mosseri a postat pe Instagram care vor fi noile actualizări pentru creatorii de conținut. 

  1. Un instrument de afiliere, care le va permite creatorilor să eticheteze produse de la brandurile cu care colaborează, să le împartă cu urmăritorii și să câștige comision de la fiecare vânzare.
  1. Creatorii cu propriile lor produse își pot conecta acum magazinul la un profil personal, pe lângă profilul de afaceri. 
  1. Vor oferi creatorilor noi modalități de a câștiga bani în plus pentru atingerea unor anumite jaloane cu Instagram Badges și Facebook Stars. 

Toate aceste schimbări fac parte dintr-un efort mai mare de a sprijini creatorii pe măsură ce își dezvoltă cariera – indiferent dacă doresc să se conecteze cu branduri, să fie plătiți pentru conținut sau să câștige bani direct de la urmăritori. 

În curând vor apărea mai multe noutăți. 

Sursa: Mosseri

Noi funcții pentru Google Analytics 4

Vor apărea noi funcții pentru Google Analytics 4, rapoarte și modificări minore ale interfeței pentru a îmbunătăți gradul de utilitate. Compania a anunțat o serie de actualizări pentru a ajuta specialiștii în marketing să umple golul celor care au refuzat să fie urmăriți și să ofere agenților de publicitate acces rapid la toate datele de care au nevoie.

  • Modelare avansată a conversiilor

Google Analytics își va extinde modelarea conversiilor la mai multe rapoarte în acest an. Nu este specificat ce rapoarte vor fi afectate de această modificare.

  • Advertising Workspace – o nouă secțiune „Advertising”, care va completa alte secțiuni (Workspaces). 

Spațiul de lucru pentru Advertising oferă marketerilor acces rapid la datele de care au nevoie. În noul tablou de bord “Advertising Snapshot”, se vor putea observa conversiile pentru fiecare canal, notificările de creștere a performanței, căi de conversie și compararea modelelor de atribuire.

  • Atribuire pe mai multe platforme în spațiul de lucru publicitar

Modelele de atribuire bazate pe date vor fi disponibile în curând în toate resursele Google Analytics 4. Vor apărea, de asemenea, două noi rapoarte de atribuire: raportul Căi de conversie și raportul de Comparare a modelului de atribuire.

Raportul Căi de conversie va fi similar cu raportul din Universal Analytics. Îți permite să vizualizezi călătoria clientului pe canale și să atribui puncte pentru pozițiile de contact din momentul în care clienții intră prima dată pe site-ul sau aplicația ta printr-o conversie, pe baza modelului de atribuire pe care îl alegi.

Raportul include, de asemenea, o nouă vizualizare a conversiilor care te ajută să înțelegi rentabilitatea investiției în funcție de canal.

Raportul de comparare a modelelor permite specialiștilor în marketing să compare diferite modele de atribuire pentru a vedea impactul pe diferite canale.

  • Meniu nou de navigare în stânga

GA 4 va avea un nou meniu din stânga. Cu ajutorul acestuia, utilizatorii vor putea găsi rapid rapoartele dorite și pot naviga mai ușor.

Fiecare secțiune din acest meniu este orientată spre diferite cazuri practice. Aceste secțiuni vor fi denumite Spații de lucru (Workspaces).

  • Raportare mai flexibilă

În spațiul de lucru Rapoarte, pentru prima dată, utilizatorii cu drept de administratori vor putea personaliza interfața și rapoartele Analytics pentru a satisface nevoile specifice ale echipelor lor. Și acest lucru se aplică nu numai rapoartelor personalizate, ci și celor disponibile în mod implicit.

Scopul acestei modificări este de a permite utilizatorilor să găsească mai rapid datele pe care le caută. De asemenea, vor putea combina rapoartele în coșuri și pot crea imagini personalizate.

Sursa: Google анонсировал ряд новых функций и отчетов в GA 4 | Новости рынка SEO

Actualizări Messenger

Facebook a anunțat noi funcții pentru Messenger.

Panoul de răspunsuri rapide.

În aplicația actualizată, utilizatorii pot face click pe o fotografie sau un videoclip și pot posta un comentariu prin bara de răspunsuri rapide din partea de jos a ecranului, apoi să gliseze în sus pentru a ieși din ecranul media și să revină la firul principal al chat-ului.

Teme noi pentru chat.

În plus, Facebook a adăugat coduri QR și link-uri pentru a plăti articolele cu Facebook Pay. Acest lucru permite să efectuezi plăți în afara rețelei sociale Facebook.

Actualizarea Messenger este deja disponibilă în App Store și Google Play Store.

Sursa: Facebook обновила приложение Messenger. В нём появились быстрые ответы, новые темы и QR-коды для оплаты 

Pui care joacă fotbal, KFC

Pentru Euro 2021, KFC France, partenerul echipei franceze de fotbal (FFF), lansează un nou film.

Pe ecran, fără jucători, fără licitații, doar un pui, la prima vedere destul de obișnuit, jonglează delicat cu piciorul drept, piciorul stâng și face diverse trucuri cu un ou în loc de minge, pe ritmul muzicii KFC „Crispy”.

Dincolo de performanța fotbalistică, filmul evidențiază calitatea puiului KFC France selectat de cei 300 de crescători francezi. Această campanie, care va fi completată de rețelele de socializare, este prima parte a planului de comunicare KFC France în ceea ce privește calitatea produselor sale.

Campania, difuzată din 7 iunie, îi va însoți pe amatorii de fotbal pe toată durata competiției. O modalitate de a evidenția atașamentul KFC față de Franța și francezi, indiferent de terenul unde își exprimă standardele înalte și calitatea.

Sursa: Avez-vous déjà vu une poule jongler ? Maintenant oui avec KFC France ! 

P. S. Urmărește-ne pentru mai multe curiozități din lumea marketingului și antreprenoriatului.