Neuromarketingul – modul în care creierul răspunde la branding și publicitate, din punct de vedere științific. Neuromarketingul folosește statistici din:
- Neuroștiințe
- Economie Comportamentală
- Psihologie socială
Aceste informații sunt aplicate pentru a măsura și a îmbunătăți eficacitatea diferitelor elemente ale marketingului, inclusiv:
- Design de produs
- Branding
- Practici de marketing
Vezi și: Tot ce ai vrut să afli despre Digital Marketing, dar nu ai îndrăznit să întrebi
Gândurile, sentimentele și acțiunile noastre sunt doar rezultatul activității neuronale a creierului. În ziua de azi, marketerii reduc incertitudinea clienților prin valorificarea cunoștințelor din neuroștiințe. Ghicesc, anticipează și manipulează dorințele consumatorilor prin ipoteze.
Știi că:
- 90% din deciziile de cumpărare consumatorii le iau în mod inconștient;
- oamenii procesează efecte vizuale de 60.000 de ori mai repede decât textul;
- marketerii își petrec până la 70% din timp pentru a atrage atenția clienților.
De asemenea, publicitatea cu prezența oamenilor este mai eficientă decât publicitatea fără ei. Aici avem clasicul exemplu al ambalajului chipsurilor de cartofi Lay’s sau al ciocolatei Kinder. Primul ilustrează deseori personalități celebre, al doilea – copii.
Google, Disney și CBS investesc de mult timp în neuromarketing. Dacă “giganții” practică aceste tehnici, este logic să le urmăm exemplul.
6 Tehnici de neuromarketing în online
- FOMO (Fear of Missing Out)
O observație interesantă: Pentru o persoană, durerea de a pierde este mai puternică decât plăcerea de a câștiga. De Black Friday consumatorii nu vor să cumpere un anumit produs pentru că sunt reduceri mari. Cel mai mare rol îl are aici ideea că ei se tem să nu rateze vreo ofertă prea bună. Așa tehnică folosește și Amazon: listarea produselor care vor fi în curând epuizate.
- Paralizia de a lua decizii
În vremurile noastre, este dificil pentru consumatori să ia o decizie de cumpărare. Atunci când o persoană are o mare selecție de bunuri, creierul le analizează activ și, în rezultat, îngheață în inacțiune, cu frica să facă o alegere greșită.
De obicei, angajații oferă servicii cu o listă lungă, iar clienții se pierd în fața sortimentului. Lista trebuie împărțită în grupuri și categorii mai mici, clienții să o poată percepe mai ușor.
- Emoții
Pentru un marketing eficient avem nevoie de Emoții.. Atunci când o companie provoacă un răspuns emoțional pozitiv din partea publicului, oamenii își vor aminti subconștient de ea, de îndată ce va acționa triggerul necesar. Neuromarketing-ul vizual amplifică efectul.
- Preț
De ce prețurile pentru multe produse sunt de tip 399,99 sau 499,90 lei și nu 400 sau 500? La nivel subconștient, creierul nostru vede astfel de numere nu apropiate ca valoare, ci complet diferite. Și cu cât prețul pare mai mic, cu atât sunt clienții sunt mai dispuși să cumpere.
- Recenzii
Încurajează cumpărătorii să-și împărtășească experiențele . Acest lucru te va ajuta să obții clienți noi, care au deja încredere în brand din recomandările celor dragi. Recenziile pozitive și recomandările spun mai multe despre un produs decât orice reclamă.
- Personalizare
Oameni diferiți aleg lucruri diferite. Este convenabil să te gândești la consumatori ca la o comunitate mare, dar diferite persoane reacționează diferit la același serviciu sau produs. Fiecare persoană alege ceea ce se potrivește intereselor sale și îi aduce beneficiul maxim.
Cum poți beneficia de preferințele, emoțiile și stările de spirit ale diferiților consumatori în strategia de marketing?
Neuromarketing-ul în crearea de conținut
Vei înțelege mult mai multe despre clientul tău, dacă iei în considerare aspectele psihologice în strategia ta de marketing.
Bine de știut: Cum scrii texte care VÂND? Află 9 Formule + Exemple de Copywriting
Fii atent la nevoile interioare ale oamenilor Cunoști cel puțin o persoană care nu vrea să fie mulțumită și fericită? Conținutul care provoacă emoții pozitive din partea consumatorilor are un mare succes.
Devino un bun amic pentru clienții tăi. Când vedem ceva familiar și binevoitor, creierul eliberează dopamină, care provoacă starea de plăcere. Folosește culori, fonturi și elemente “prietenoase” pentru clienții tăi.
Renunță la complexitate. Conținutul trebuie să fie clar. Orice lucru pe care creierul îl găsește dificil se transformă într-o sarcină neplăcută. Simplifică titlul, subtitlul, împarte textul în paragrafe și liste. Va fi mai ușor de citit și de asimilat.
Uimește-ți cititorii. Fii atent la noutăți. Adaugă imagini în articole și experimentează cu formatele.
Potrivit HubSpot, în 2020 peste 92% dintre specialiștii în marketing consideră că videoclipul este o parte importantă a strategiei lor de marketing. E cea mai mare rată din 2015.
Videoclipurile sunt la putere.
În ultimii 15 ani, Neuromarketingul a urmat o cale dificilă, dar de succes. Cercetările neurobiologice s-au dovedit a fi un instrument puternic în înțelegerea comportamentului uman.
Actual: Storytelling în Marketing: cum să scrii Povești care îți cresc Vânzările?
Unii consideră neuromarketingul ca o tehnică de a manipula consumatorii, alții cred că neuromarketingul caută doar să înțeleagă „Cum și de ce clienții interacționează cu anumite produse, branduri și companii”. Tu ce părere ai? Neuromarketingul este știință sau Manipulare?